Moje ime je Ozana i nastavnica sam povijesti u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića. Volim raditi s mladima, poticati ih na kritičko razmišljanje i otkrivanje povijesnih tema na inovativan način.
U Društveni atelje sam došla zbog svoje želje da se povežem s ljudima izvan škole, da doprinesem zajednici, kako bi stvarali projekte koji imaju širi društveni utjecaj. Sjećam se prvog susreta kao da je bio jučer – smijeh, energija, oluja ideja! Jedan od nezaboravnih trenutaka u Društvenom ateljeu bio je u sklopu „Tjedna za obrazovanje za aktivno građanstvo“, kada sam održala radionicu s mladima na temu: „Mirovni aktivizam: jučer, danas sutra“. Upoznala sam zanimljive mlade aktiviste iz regije i bilo je sjajno slušati njihova iskustva i promišljanja. Smatram da su ovakve radionice, one koje se bave temama ljudskih prava i građanskog aktivizma, iznimno važne za zajednicu. One ne samo da educiraju mlade i odrasle, već ih i potiču na aktivno sudjelovanje u društvu. Takvi programi pomažu ljudima da bolje razumiju svoje uloge u zajednici i kako mogu doprinijeti promjenama na bolje. Izdvojila bih tu upravo „Tjedan obrazovanja za aktivno građanstvo“ koji je povezan s obilježavanjem Međunarodnog dana obrazovanja te bi svakako Forum nastavnika odakle sve ideje kreću.
Ovdje se događa pregršt zanimljivih aktivnosti. Sve aktivnosti, predavanja, radionica i rasprave na temu građanskog odgoja bile su sjajne. Prošle godine uoči parlamentarnih izbora, odvijala se odlična aktivnost simulacije rada Europskog parlamenta. Tijekom te aktivnosti učenici su imali priliku iskusiti kako je to biti europarlamentarac, sudjelovati u donošenju odluka, raspravljati o ključnim pitanjima i usvajati zakone. Posebno mi je bila uzbudljiva dinamika rada u timu, rasprava s 'kolegama zastupnicima' i osjećaj odgovornosti u donošenju odluka koje mogu utjecati na širu zajednicu. Ova simulacija mi je pružila uvid u važnost demokratskog procesa i snagu građanskog angažmana, zbog čega mi se posebno dojmila.
U budućnosti bih voljela vidjeti više programa usmjerenih na povezivanje povijesti i umjetnosti, kroz stvaranje multimedijalnih sadržaja i projekata. Smatram da bi kombinacija povijesnih događaja i kreativnih umjetničkih izraza može pomoći i omogućiti učenicima da dublje razumiju važnost povijesnih trenutaka i njihov utjecaj na današnje društvo. Na primjer, programi ili aktivnosti koji bi uključivali stvaranje dokumentarnih filmova ili grafičkih novela, kroz takav inovativan način potičemo kritičko razmišljanje i kreativnost, a učenicima omogućujemo da kroz dinamičan način rada izraze svoje stavove i razmišljanja o današnjim društvenim pitanjima.
Društveni atelje za mene predstavlja oazu pozitivne energije, prostor u kojem se razvijaju nove ideje i stvaraju prijateljstva. Društveni atelje mi je otvorio nova vrata u smislu kreativnih pristupa radu s mladima te je moj način podučavanja zbog toga obogaćen. To je mjesto gdje se osjećam slobodno izraziti svoju kreativnost i gdje je suradnja s drugima uvijek inspirativna. Ovo nije samo prostor koji povezuje ljude, ideje i kreativnost - ovo je mjesto gdje se svatko osjeća dobrodošlim i gdje ideje postaju stvarnost.